Fortællinger om arbejdet i folkekirken

To gode historier om arbejdet i folkekirken fra en kordegn og en kirketjener

Her kan du læse to inspirerende fortællinger om arbejdet i folkekirken fra kordegn June Stephanie Christensen og kirketjener Said Kako.

Uddrag fra June Stephanie Christensens fortælling

"Jeg er superglad for arbejdet! Dagene er aldrig ens, man er tovholder og blæksprutte og jeg nyder at yde de mennesker, der kommer på kontoret, en god service. Der er hele tiden noget nyt at lære, så jeg går ikke i stå, samtidig med, at jeg har god gavn af min tidligere erfaring. Det er et arbejde, som giver mening, og jeg prøver at blande mig så meget som muligt, blandt andet er jeg somme tider med som frivillig ved forskellige arrangementer. Det er godt at møde sognebørnene ved forskellige lejligheder.  Jeg har personregistrering og sekretærfunktion, og jeg har også lidt informationsopgaver - det er blandt andet mig, der styrer kirkens facebook."

Læs resten her

Uddrag fra Kirketjener Said Kakos fortælling

"Jeg har arbejdet mange år som svejser, men da finanskrisen kom, måtte jeg som mange andre sige farvel til det arbejde. Så var jeg i forskellige praktikophold, blandt andet på plejehjem, hvor jeg fandt ud af, at jeg gerne ville arbejde med mennesker."

Læs resten her