Kompetenceudvikling i praksis

Eksempler kan f.eks. være:

• Kirkegårdsgraveren går i gang med at hjælpe en kollega på nabokirkegården. Først arbejder de sammen omkring en opgave og siden afløser de hinanden.
  • Kirkesangeren, som gerne vil starte et børnekor op, kontakter en kollega i nabosognet, som har stor erfaring med lignende opgaver for at hente tips og gode ideer.
  • Kordegnen deltager i et kursus om håndtering af sorg og kriser for at få flere redskaber til at tage hånd om disse ting i dagligdagen.
  • Alle medarbejderne mødes for at planlægge en ’spaghettigudstjeneste’: Arbejdet koordineres, så alle har en rolle og kan støtte op omkring opgaven.

» Du kan læse flere eksempler under "De gode historier", f.eks. historien om Uddannelsessamarbejde. Du kan også hente inspiration til arbejdet under "Redskaber".